Menu
BVO logo

Boertien Vergouwen Overduin opnieuw Cedeo-erkend

En dat is goed nieuws, want dit betekent dat wij aan de hand van klantonderzoek gezien worden als een kwalitatieve en betrouwbare aanbieder van trainingen. Cedeo onderzoekt tweejaarlijks de kwaliteit van aanbieders van trainingen en dus ook van Boertien Vergouwen Overduin. En ook dit jaar is meer dan 80% van onze klanten tevreden tot zeer tevreden met ons aanbod en onze dienstverlening! “We zijn trots op deze bevestiging dat wij goed werk leveren en dat klanten tevreden zijn met dat wat wij hen bieden,” zegt directeur Martin van der Groep.

Cedeo-erkenning als kwaliteitsgarantie

In Nederland zijn er heel veel aanbieders van trainingen. Inmiddels kiezen steeds meer inkopers van trainingen bij bedrijven alleen nog voor aanbieders die Cedeo-erkend zijn. Boertien Vergouwen Overduin was al eerder Cedeo-erkend. Om deze erkenning te krijgen, moet minimaal 80% van de klanten tevreden zijn met de diensten van de aanbieder. “In zekere zin blijven wij op deze manier op een ‘shortlist’ staan met aanbieders van trainingen die onderzocht en bewezen kwaliteit leveren,” geeft Van der Groep aan. “En dat is een fijne bevestiging. Niet alleen omdat we zeker weten dat we op een hoop vlakken goed bezig zijn, maar ook omdat het onze zichtbaarheid als mogelijke leverancier vergroot. Bovendien geeft het beoordelingsrapport van Cedeo ons inzicht in de vlakken waarop we kunnen verbeteren. Het geeft ons een leidraad om te blijven verbeteren op de criteria waar we minder goed op scoren. Alles kan altijd beter, en wij ook.”

Interviews met klanten

Om het onderzoek uit te voeren, neemt Cedeo klantinterviews af. Deze lichten zij ook inhoudelijk toe in het beoordelingsrapport. “Dat is belangrijk voor het hoe en waarom van bepaalde beoordelingen,” vertelt Van der Groep. “In eerste instantie zijn de beoordelingen vrij zwart-wit; iemand kan een beoordeling geven die rangeert van ‘zeer ontevreden’ tot ‘zeer tevreden’. Gelukkig geven de toelichtingen ons meer inzicht op waarom de geïnterviewden deze beoordeling geven. Allereerst mogen we vieren dat we op geen enkel criterium en door geen enkele respondent beoordeeld zijn met ‘zeer ontevreden’ of ‘ontevreden’. Iedereen was dus positief en daar zijn we heel dankbaar voor.”

Tevredenheid van de respondenten

In het onderzoek van Cedeo onder de klanten die maatwerktrainingen hebben afgenomen, scoorden we vooral goed op de uitvoering van de trainingen. Van der Groep geeft een doorkijkje in de reacties: “Vooral de balans tussen de theorie en de praktijk wordt geprezen en ook zijn de respondenten erg tevreden over de rollenspellen en het bespreken van praktijksituaties. Ook scoren de maatwerktrainingen goed op het trainingsprogramma, met als voornaamste reden dat het programma goed afgestemd was op de vragen en wensen van de klant. Bij Cedeo’s onderzoek voor de open trainingen zijn de respondenten juist (unaniem) zeer tevreden over de trainers, omdat ze inhoudelijk sterk lesgeven, veel ervaring hebben en plezierig zijn in de omgang. Eén respondent zei zelfs: “Een betere kun je niet krijgen”! We zijn erg blij met de positieve reacties. Natuurlijk hebben we ook enkele verbeterpunten ontvangen. Daar gaan we in de komende tijd uiteraard graag mee aan de slag om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Onze dank gaat uit aan Cedeo voor het heldere verslag en goede onderzoek. Ook bedanken we onze klanten voor het vertrouwen en de positieve reacties en ook onze medewerkers voor het dagelijks waarborgen van de kwaliteit van ons aanbod.”

Deel dit artikel

Wellicht ook interessant