Altijd actuele kennis voor de moderne werkpraktijk
Beheers in korte tijd nieuwe skills
Blijvend resultaat gegarandeerd
Incompany en maatwerkOver onsInspiratie
Sales en Klantgerichtheid

Training Klantgericht Denken en Handelen

2 dagen - Zet je klant centraal!

In het kort

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training leer je wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben jij na afloop erg belangrijk voor jouw organisatie.

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training leer je wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben jij na afloop erg belangrijk voor jouw organisatie.

Jouw resultaat

  • Je hebt inzicht in je eigen effectiviteit en klantgerichtheid in gesprekken en weet welk effect je hebt op gesprekspartners
  • Je voert op een open, prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de technieken luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Je kunt op bondige wijze je organisatie en haar diensten of producten uitleggen
  • Je gaat op een klantgerichte manier om met lastige klantsituaties
  • Je beheerst de juiste technieken om de regie in gesprekken te houden

Voor wie

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten, bijvoorbeeld consultants, medewerkers van een klantenservice of accountmanagers.

Aanpak

De training is zeer praktijkgericht, theorie en praktijk worden afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. Hierbij kun je zelf praktijksituaties inbrengen, zodat je oefent met wat jij lastig vindt. De trainer geeft je persoonlijke, grensverleggende feedback. In oefeningen staat het klantgericht werken centraal, in gewone en in moeilijke omstandigheden: bijvoorbeeld wanneer je te maken hebt met kritische klanten, emoties en ‘lastig’ gedrag van je gesprekspartner. Je ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat je je veel concrete tools eigen maakt. Deze kun je inzetten in je werk.

Gerelateerde trainingen

  • Skills Lab Sales en Klantgerichtheid
  • <a target="_blank" href="https://www.bvo.nl/training/Klantgericht-Telefoneren.html">Training Klantgericht Telefoneren</a>
  • <a target="_blank" href="https://www.bvo.nl/training/sales-en-accountmanagement.html">Training Sales- en Accountmanagement</a>

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Wat ga je leren?

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Persoonlijke leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is jouw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten

Randvoorwaarden klantgerichtheid

  • Enthousiasme van de klant
  • Oprechte aandacht en interesse
  • Respect en eerlijkheid
  • Trots zijn op de organisatie

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoeftebepaling van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren
  • Regie houden in het gesprek

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten

Opleidingsadvies

Twijfel je nog of dit programma iets voor jou is? We denken graag met je mee. Neem contact op met onze opleidingsadviseurs via 035 – 6 956 200.

Alle kosten in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Lesgeld
€ 1.532,00
Studiemateriaal
€ 65,40
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 65,40
Locatiekosten
€ 70,00
Totaalprijs (incl. btw)
€ 1.732,80

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangement- & locatiekosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bij Boertien Vergouwen Overduin kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je training flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Vrouw met koptelefoon met microfoon om te bellen

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Onze opleidingsadviseurs geven je graag gratis en vrijblijvend persoonlijk studieadvies, op basis van jouw leerdoelen en behoeften. Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om het advies te bespreken. We helpen je graag!

2 blije personen die een high-five geven

Beter worden in je werk? Je werkgever betaalt!

Wist je dat je een training kunt volgen die jouw werkgever betaalt? Helaas wordt er nog veel opleidingsbudget niet besteed. Met ingang van een nieuw jaar wordt het budget tot een maximum aangevuld. En het restant van het vorige jaar verdwijnt in de prullenbak. Dat laat jij natuurlijk niet gebeuren!