Training Klantgericht Telefoneren

2 dagen - Prettige gesprekken en tevreden klanten
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Jouw resultaat

  • Je voert effectieve, klantgerichte telefoongesprekken
  • Je weet hoe je de regie in het gesprek kunt nemen
  • Je creëert vertrouwen in je organisatie
  • Je gaat goed om met klachten en ontevreden klanten

Aanpak

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat je leert ga je meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ als ‘outbound’. Alle aspecten van je dagelijkse praktijk komen aan bod. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij jouw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Waardering

9,0

Gerelateerde trainingen

  • Training Professionele Salesvaardigheden
  • Training Commercieel Onderhandelen en Beïnvloeden

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Vastleggen leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Telefoonetiquette en telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

Persoonlijk ontwikkelplan

  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 1.270,-
Studiemateriaal: € 60,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.


Locatie- en arrangementskosten
Boertien Vergouwen Overduin regelt voor jou een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 excl. btw) per dag of € 10,- (excl. btw) per avond.

Reprorechten en hand-outs
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.

De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

 
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/bvo/media/teasers/opleidingsadvies-bvo-teaser-mobiel.png?ext=.png

Opleidingsadvies


Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Neem dan contact op met een van onze opleidingsadviseurs. Zij kunnen je een passend advies geven. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.

 
Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Neem dan contact op met een van onze opleidingsadviseurs. Zij kunnen je een passend advies geven. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
 
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/bvo/media/teasers/opleidingsadvies-bvo-teaser-mobiel.png?ext=.png

Opleidingsadvies


Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Neem dan contact op met een van onze opleidingsadviseurs. Zij kunnen je een passend advies geven. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.

 
Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Neem dan contact op met een van onze opleidingsadviseurs. Zij kunnen je een passend advies geven. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.