Altijd actuele kennis voor de moderne werkpraktijk
Beheers in korte tijd nieuwe skills
Blijvend resultaat gegarandeerd
Incompany en maatwerkOver onsInspiratie
Sales en Klantgerichtheid

Training Klantgericht Telefoneren

2 dagen - Prettige gesprekken en tevreden klanten

In het kort

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Jouw resultaat

  • Je voert effectieve, klantgerichte telefoongesprekken
  • Je weet hoe je de regie in het gesprek kunt nemen
  • Je creëert vertrouwen in je organisatie
  • Je gaat goed om met klachten en ontevreden klanten

Voor wie

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Aanpak

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat je leert ga je meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ als ‘outbound’. Alle aspecten van je dagelijkse praktijk komen aan bod. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij jouw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Gerelateerde trainingen

  • Training Klantgericht Denken en Handelen
  • Training Telefonisch Verkopen en Acquireren

Wat ga je leren?

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Vastleggen leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Uitgangspunten van telefonische zakelijke communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren
  • Stemtechnieken

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

Persoonlijk ontwikkelplan

  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Alle kosten in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Lesgeld
€ 1.532,00
Studiemateriaal
€ 65,40
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 65,40
Locatiekosten
€ 70,00
Totaalprijs (incl. btw)
€ 1.732,80

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangement- & locatiekosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bij Boertien Vergouwen Overduin kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je training flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Vrouw met koptelefoon met microfoon om te bellen

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Ben je niet zeker welke training het beste bij je past? Onze opleidingsadviseurs geven je graag gratis en vrijblijvend persoonlijk studieadvies, op basis van jouw leerdoelen en behoeften. Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om het advies te bespreken. We helpen je graag!

2 blije personen die een high-five geven

Beter worden in je werk? Je werkgever betaalt!

Wist je dat je een training kunt volgen die jouw werkgever betaalt? Helaas wordt er nog veel opleidingsbudget niet besteed. Met ingang van een nieuw jaar wordt het budget tot een maximum aangevuld. En het restant van het vorige jaar verdwijnt in de prullenbak. Dat laat jij natuurlijk niet gebeuren!