Brochure downloaden

Omgaan met Klachten en Emoties

Vul hier je persoonlijke gegevens in. Bij verzending van het formulier ontvang je de brochure binnen enkele ogenblikken in je inbox.
 

Contactgegevens


Velden met een * zijn verplicht.

Training Omgaan met Klachten en Emoties

Succesvoller omgaan met klachten en emoties

Heb je in jouw functie geregeld te maken met klachten of teleurgestelde, emotionele of zelfs agressieve klanten? Dan is deze unieke training van Boertien Vergouwen Overduin bijzonder waardevol voor je. Je leert op een klantgerichte manier klachten te behandelen en deze te vertalen naar verbeterpunten voor jouw organisatie. Deze unieke training is ontwikkeld volgens de HIP-aanpak. Dit is een onderscheidend instrument op trainingsgebied en staat voor inspirerende werkvormen met onder andere acteurs en spel. De effectiviteit van de training is hierdoor bijzonder hoog (zie High Impact Performance (HIP) voor meer informatie).

Jouw RESULTAAT

  • Je kunt klachten analyseren.
  • Je kunt klachten oplossen rekening houdend met jouw eigen organisatie en de belangen van de klant.
  • Je kunt omgaan met jouw eigen emoties en die van de klant.
  • Je kunt de-escalerende communicatietechnieken toepassen.
  • Je kunt krachtig en rustig optreden bij agressieve klanten.

Voor wie

Medewerkers die te maken hebben met klachten en/of ontevreden klanten. Deze klanten worden soms emotioneel of zelfs agressief. Daarbij kun je denken aan zowel persoonlijke als telefonische contacten.

AANPAK

Met behulp van diverse werkvormen werk je aan vaardigheden die je helpen succesvoller om te gaan met klachten en emoties. Deze training is bijzonder intensief en praktijkgericht. In de training wordt gebruikgemaakt van prikkelende, speelse en vooral verrassende werkvormen die het effect van deze training optimaal maken.

In deze training worden theorie en praktijk afgewisseld, waarbij de nadruk ligt op oefenen. Dit doe je onder andere met rollenspelen. Voor deze rollenspelen is er gedurende 2 dagdelen een trainingsacteur beschikbaar. De acteur is op basis van zijn of haar ervaring in staat jou gerichte en inspirerende feedback te geven. Je kunt zo experimenteren met een andere benadering en met nieuw gedrag. Deze aanpak levert je ideeën op voor jouw eigen praktijk.

Daarnaast kun je ook zelf praktijksituaties inbrengen en zul je merken dat je ook leert van de visies van jouw mededeelnemers, die vaak uit andere branches komen. Deze bijzondere aanpak helpt je over drempels heen en stimuleert je het beste uit jezelf te halen. Een ervaring om nooit te vergeten!
De maximale groepsgrootte bij deze training is 12 deelnemers.

GERELATEERDE TRAININGEN

Nog geen beslissing kunnen nemen?

Download de brochure en lees hem later nog eens rustig door.

InschrijvenBrochure downloadenKostenoverzicht aanvragen

Programma

Verschillende vaardigheden worden grondig getraind. Onder leiding van ervaren trainers komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Ontevreden klanten

  • Klantverwachtingen
  • Verbale en non-verbale signalen
  • Verschillend gedrag van klanten
  • Klanttypen

Klachtenbehandeling

  • Klachten herkennen
  • Soorten klachten
  • Een proactieve houding tonen ten aanzien van klachten
  • Vraag- en luistervaardigheden
  • Klachteninventarisatie
  • Oplossingen formuleren met instemming van de klant
  • Met klachten omgaan in verschillende situaties
  • Omgaan met emoties
  • De-escalerende communicatietechnieken

2 dagen. Tussen de trainingsdagen zit een periode van 2 weken.

Wilt u Incompanytrajecten afnemen? Neem dan contact met ons op.

5 mogelijkheden

Startdatum

Variant

Dag

Locatie(regio)

07-06-2017 Dag Woensdag Rotterdam

Startdatum

Variant

Dag

Locatie(regio)

07-06-2017 Dag Woensdag Eindhoven

Startdatum

Variant

Dag

Locatie(regio)

07-06-2017 Dag Woensdag Zwolle

Startdatum

Variant

Dag

Locatie(regio)

07-06-2017 Dag Woensdag Amsterdam

Startdatum

Variant

Dag

Locatie(regio)

07-06-2017 Dag Woensdag Utrecht

Startdatum

Variant

Dag

Locatie (regio)

Inschrijven

Planning

07-06-2017 Dag Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
07-06-2017 Dag Woensdag Eindhoven Inschrijven Planning
07-06-2017 Dag Woensdag Zwolle Inschrijven Planning
07-06-2017 Dag Woensdag Amsterdam Inschrijven Planning
07-06-2017 Dag Woensdag Utrecht Inschrijven Planning

Kosten Dag, bij betaling in 1 termijn

Trainingskosten € 1190,00
Trainingsmateriaal € 30,00
Arrangementen (Food & Beverage) € 50,00
Locatiekosten € 59,00
Totaalprijs (exclusief BTW) € 1329,00

Arrangementskosten

  • € 5,50 per avond (onbeperkt koffie, thee en ijswater)
  • € 25,- per dag (lunch + onbeperkt koffie, thee en ijswater)

Leadership academy kick-off diner

  • € 15,- 

Deze kosten worden alleen berekend aan deelnemers van de Leadership Academy.

Locatiekosten

  •  € 10,- per avond
  • € 29,50 per dag 

Locatiekosten worden alleen berekend als dit duidelijk bij jouw opleiding staat vermeld.
 
Reprorechten & Hand-outs

  • € 15,- (eenmalig per opleiding) 

BTW
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw.

De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wets­wijzigingen. 

Samenvatting

Variant

Dag

Duur

2 dagen

Heb je vragen?

Bel ons voor een deskundig trainingsadvies

035 695 62 00

Of mail ons: info@bvo.nl

Studiegids 2

Trainingsgids

Het trainingsaanbod van Boertien Vergouwen Overduin in één overzicht!

Nu aanvragen

Onze website maakt gebruik van cookies.